måndag 14 maj 2012

2 minuters utetid..

Idag har det verkligen varit ruggigt väder, det har blåst full storm plus att det regnat lite. Kungsängsliljorna har börjat blomma och dom sprider sig villigt

Fylld Blodört
Den enkla har nog inga blommor kvar imorgon

Gullflockan jag traderade in för 2 år sedan har verkligen vuxit

Bergskörsbäret började blomma i fredags, undrar om det är några blommor kvar efter blåsten. Det köpte jag på en resa till zetas med en kompis 2003 tror jag det var! Nu är det lika högt som huset.
I växthuset växer små persikor

Persikoträdet
Julrosorna blommar som allra finast nu, har massor med små bebisar som jag ska plantera ut lite här och där. Jo jag har bara varit ute 2 minuter för att gräva upp en vitsippa till en bloggvän, brr vad kallt det var! KRAM..

10 kommentarer:

  1. Du är otrolig! Gräver trots burr-väder. Raring. Längtar både efter ditt grävresultat och dig. Önskar vi bodde lite närmre så kunde jag njuta av din entusiasm. Ofta.
    Vilka fina lundväxter du visar. Och persikoträdet...mmm.
    Hej och kram och mer solvärme upp till dig.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Vill ha kungsängsliljor, låter bra att de sprider sig men det kanske bara är hos dig..? Vilken tur att jag lämnade Hudik idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket persikoträd. Imponerande!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilket stort växthus du har!? Och den där fyllda bolmörten alla verkar ha, bara måste jag införskaffa

    Må gott!

    Veronica

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att dina kungsängsliljor sprider sig, det gör inte mina...
    Söt blodört och vilken lyx med små persikor. Hoppas nu att det kommer varmare väder till dig! Här har det varit lite bättre idag, tills regnet kom nu på eftermiddagen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Man hinner mycket på två minuter ibland.

    Persikoträd är fina.

    Kram

    SvaraRadera
  9. det ruggiga vädret hade vi i lördags! Fyyy! Inte alls nåt bra uteväder, bakade då.
    Lite bättre denna veckan, men visst är det ovanligt kallt?
    brr, väntar in värmen!
    Ha det gott ändå! Blommar gör ju det mesta, så vi njuter av allt det vackra med mycket kläder på!
    lena

    SvaraRadera