tisdag 1 januari 2013

Nyår...

Så har då den sista dagen på året varit och vi fick en härlig nyårsafton med goa släktingar

Anders kusin stod för kockandet ikväll, en vinnarmeny från halv 8 hos mig. 

Gratinerad hummer med örtagårdssås och parmesanstick var förrätten följd av

helstelt oxfile och gratinerat lyxmos med smak av västerbottenost , rödvinssås, trattkantareller & örtrötter. Till efterrätt drömgod parfait med lingonsås och pistagenötter. himmelskt gott var det och lyxigt med egen kock.

Tidigare på eftermiddagen grillade vi korv ute och satt i växthuset och åt den.


Mysigt med alla ljus

Jag sådde ju Törnrosas Kjortel för ett tag sedan och dom har kommit upp fint och har tillskotts belysning.

Ja nu börjar jag på att bli sugen på lite fler sådder, närmast är det jätteverbenan som ska sås, vilken dag som helst. har köpt lite perennafröer också och en del ska nog ha en köldperiod för att gro.
Nu ser jag fram emot ett härligt trädgårdsår.

Det är väldigt kul att kika in hos er och se alla härliga bilder från era årskrönikor!

God Fortsättning på det nya året!

Kram Ulrika

9 kommentarer:

  1. Ja, nu kliar det i såfingrarna:-)
    God fortsättning!
    Kram/Nora

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter och snart ska jag skicka efter fröer så jag kan sätta igång med de första sådderna :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Mysigt det ser ut både på nyår och i växthuset och med korvgrillningen.Kul att du börjat så.....Kram

    SvaraRadera
  4. Nu är det skönt tycker jag att det nya året har börjat!! Och att det snart är dags att börja med frösådderna är ännu härligare. Jag väntar på mina fröer och sen är det dags för Verbena-sådd :)

    Förövrigt så följde jag din guide för att länka men det funkar inte :( Händer inget när jag klickar på "utforma"

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad gott allt det där ser ut :-) Man har ju fått smak på gormé mat såhär på nyårsdagen ;-)Det skall bli roligt att få följa dig detta trädgårdsår:
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Oh! Har du redan fått fröer att gro! Lycka! :)
    God fortsättning på det nya året!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på detta, förhoppningsvis, härliga oskrivna årsblad 2013!
    Tack också för det gångna året!/Anja

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt ni har haft det
    ja,nu får jag ta tag i och bestämma vad jag vill så
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera