söndag 25 augusti 2013

Oj vilken helg vi haft,soligt och varmt och underbart. Inga måsten alls. Jag gör nästan inget längre i trädgården, bara småpysslar lite.
Får många år sedan gjorde jag en ljusboll av hönsnät och en ljusslinga. Inspirerad av en trädgårdsvän. I vårvintras gick den sönder av någon andledning och vart får man tag på n ljusslinga på sommaren tänkte jag. Men så säger syrran att hon säljer såna så igår lagade jag bollen och nu lyser den så fint i växthuset igen. Lagom till en myskväll därinne med en vän igår.


Persikorna har nu börjat mogna

Lite såna här småkrukor med kärleksört gör jag istället för att köpa en massa nytt. Klipper av från huvudplantan och sticker ner i krukor med jord och så har jag snart nya plantor




Idag har det varit skönt att krypa in i skuggan av syrenerna
Hoppas ni har det lika bra som jag!

Kram

8 kommentarer:

  1. Japp, jag har haft det lika skönt! Bara "hängt" i trädgården.
    Det är ganska skönt att "arbetet" i trädgården är minimalt nu!
    Förövrigt inväntar jag inspiration för att blogga...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så mycket fint du har i din trädgård! Gången till växthuset är helt underbar!!! Och den svängda rabatten framför/vid sidan om växthuset, den stora planteringen, dagbädden i gruset med alla krukor...hur mycket snyggt och spännande som helst. Visa mer!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Din trädgård är alldeles ljuvlig!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mycket fin rabatt framför huset....lika fin som i verkligheten!
    Hösten är en fantastisk trädgårdhögtid...

    SvaraRadera
  5. Så fint det ser ut!! och vad många Persikor du får!!!avis...
    Ljusbollen blev fin.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Oh, så vacker trädgård du har Bika. Den är vacker på ett sätt som går rakt i "själen" , den berör med andra ord. Du har verkligen känsla! Tack för de här bilderna!/Anja

    SvaraRadera
  7. De persikorna ser farligt goda ut! Denna sommaren har jag längtat mycket efter bär och frukt från trädgården. Verkligen sånt man kan mumsa i sig hur mycket som helst.
    Fint du har det!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vackra, inspirerande miljöer du visar! Tänk så många gånger lösningen finns nära till hands bara man öppnar munnen och yppar tanken! Klotet lyser vackert!

    Ha det gott!

    SvaraRadera