söndag 5 april 2015

Vilket påskväder...

Det blev inte det dåliga påskvädret som förväntades. Toppenväder har det varit enligt mig.
Igår så städade jag växthuset. Persikoträdet är på väg att blomma och då kör jag igång frostvakten.  Så flyttade även ut några pelargoner dit. Nu får man plats några stycken därinne.  Firade faktiskt med ett glas vin där igår.


Idag började det med mulet väder men efter lunch kom solen. Jag ut och börjar klippa ner perenner och kratta löv,  nu ligger det högar överallt . Har även rensat bort 3 hinkar vita smultron,  dom är alldeles för invasiva för min smak så dom fick ryka ( nu har jag plats med några nya hostor) 


Hoppas ni också haft en underbar påsk!
Kram






7 kommentarer:

  1. Vilket underbart växthus du har!
    Här har det inte blivit något gjort i trädgården på ett tag. En Norgeresa, några familjemiddagar, sjuka barn och dåligt väder har satt stop. Men imorgon ska det tydligen bli varmare och kalendern är tom så då blir det förhoppningsvis jord under naglarna igen:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad du har det fint i ditt växthus! Som du såg på min blogg är det inte lika lätt att mysa till det där inne :) Påskvädret har varit helt underbart hittills, synd bara att det är frost varje natt men det blir ju bättre o bättre med den saken också vad det lider :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Aha....det är hos dig solen tog vägen.....=)
    Så kul att få fixa till i ditt fina växthus....ser supermysigt ut.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Härligt med så fint växthus att gå in och njuta i. Har också klippt ris och städat i trädgården, det är så mysigt när det är dags att sätta igång med vårarbetet

    SvaraRadera
  5. har också ett prsikoträd i växthuset men...det är fullt av sköldlöss som jag maler sönder med potatisvantarna..och sprutar såpa på. Det blir tungt om trädet måste bort så jag jobbar på...

    SvaraRadera
  6. Du är så otroligt duktig på att göra fint runt omkring dig, både ute och inne. Jag bara njöt, njöt, njöt av ditt vackra i växthuset. Och det satte igång en massa tankar i mig...
    Ja, nu får det vara slut på min törnrosasömn för den här gången. Hoppas bara jag orkar hålla mig vaken, bara.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  7. Så fint och ombonat du har i ditt växthus! Jag har precis skurat av vårt växthus, så nu dröjer det väl inte länge förrän det fylls till bredden av växter. Idag har vi haft första riktigt sköna vårdagen, det var underbart att få pyssla medan fåglarna sjöng i kör.
    Ha det gott/ Titti

    SvaraRadera